Pszichológus, művészetterapeuta vagyok.
A Giorgio Perlasca Szakgimnázium és Szakközépiskolában dolgozom iskolapszichológusként.
2005-ben a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán pszichológusként végeztem.

2009-ban a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi és Művészeti Karán művészetterapeuta végzettséget szereztem.

Feladatom a pszichológia eszköztárával segíteni az iskolai nevelő-oktató munkát, a diákok testi, lelki, szellemi egészségének fejlődését.

Miben tudok segíteni?

  1. Tanulóknak:
    • a tanulókkal egyénileg, és osztálykeret formában is foglalkozom, utóbbiban lehetőség van stressz kezelésre, önismereti csoportmunkára, kommunikációs és konfliktuskezelő tréningre, társas készségek fejlesztésére, de tanulási technikák bővítésére is
    • tanulási nehézségek, beilleszkedési zavarok feltárása és elemzése, mentálhigiénés célzatú egyéni foglalkozás (szorongás, figyelem, fáradás, stb.), problémás esetek kiszűrése, ha szükséges, megfelelő szakemberhez irányítása
    • tehetséggondozás a pedagógussal együttműködve
    • pszichológiai alapokon nyugvó személyiség és készségfejlesztő tréningek
    • kamaszkorral járó önismereti kérdések, krízishelyzet
  2. Szülőknek:
    • ha a gyerekük kapcsán kérdések merülnek fel
    • ha nem találnak közös hangot, sok a megoldatlan konfliktus
    • ha a családban válás, párkapcsolati negatív események, haláleset történt, annak feldolgozásában szükséges a szakember segítsége
    • szülők közvetlenül is kérhetnek egyéni vagy családi időpontot személyesen tőlem előzetes bejelentkezéssel (email)
    • a szülőkonzultáció kiemelten fontos területe a munkámnak, heti rendszerességgel, minden hétfőn 17:00-20:00
  3. Tanároknak:
    • esetmegbeszélés, konzultáció pedagógusokkal, az iskola vezetésével, konkrét nevelési problémák megoldására

Munkám konzultációs tanácsadás jellegű. Az iskolapszichológus ezen tevékenysége nem helyettesíti a terápiás, illetve pszichiátriai kezelést.

Iskolapszichológusi segítséget 18 év alatti tanuló esetében szülői beleegyező nyilatkozattal lehet kérni.

A személyes adatokat bizalmasan kezelem, a hatályos jogszabályoknak és a szakmai etikai kódexnek megfelelően járok el.

Időpont egyeztetés céljából kérem keressenek bizalommal; peto.adel@perlasca.hu.

Kedves Kollégák, Diákok!

Ebben a megváltozott világban, ahol könnyen eluralkodik a pánik, óriási szükség van a mentális állapotunk tudatos erősítésére.

Mi tudsz tenni magadért?

  • zenehallgatás

A stabilitás megőrzésének egyik nagyon egyszerű módja, ha zenét hallgatsz, ami fokozza a mentális egyensúlyi állapotodat, elősegíti a jó közérzeted.

Szeretném neked megmutatni, miként használd a zenét, hogy agyad tanulásra hangolódjon.

Azt javaslom, egy héten át élj együtt ezekkel a zenékkel:

Ahogy hallgatod a zenét, azonnal kedvező hatást tud gyakorolni az agyadra és tested többi részére. Valahányszor alkalmad adódik, minden különösebb elvárás nélkül hagyd, hogy hasson rád a két zenemű. Ne csak tanulás közben szóljon, hanem amikor pihensz, olvasol. Egyszerűen legyél együtt a zenével! Ez a két mű ellazítja a tested és optimális tanulási állapotot teremt.

  • képzőművészet

Minden alkotás megjelenít magunkból valamit. Énerősítő, önbizalom növelő hatású. Emellett hatalmas örömet okoz az alkotó számára.

Egy versenyre hívlak!

Az elkövetkező 4 hétben várom az alkotásaitokat, a 4. hét végén értékelünk. Nincs kikötés, bármilyen képzőművészeti alkotással jelentkezhetsz!

  • légzés

Ha heves érzelmeket élsz át, esetleg feszült vagy, a légzésed megváltozik. Elgondolkodtál-e azon, hogy szapora, vagy felszínes légzésed is előidézheti a szorongást, de a pánikállapotot is? Fizikai, szellemi és érzelmi életünk alapvető összeköttetésben áll légzésünkkel.

Ha bármikor azon kapod magad, hogy izgatottságodban visszatartod a lélegzeted, vagy hirtelen belélegzel, csak végezz egy nyugodt és egyenletes kilégzést és újra természetes módon kezdesz majd lélegezni.

Kezdetnek ezt megpróbálhatod:

A végére hagytam, de igen fontosnak tartom, hogy a mozgás legyen benne a mindennapjaitokban. Jogos lehet a kérdés, de hol mozogjunk?

Elég egy szőnyeg, vagy a lakás egyik sarka és máris kezdődhet a JÓGA.

Ez az érzelemközpontú mozgásforma is a segítségünkre lesz abban, hogy jobban érezzük magunkat.

Pillanatnyilag ezek az eszközök jutottak eszembe. Rövidesen ismét jelentkezem.

Ha van témád, aminek kifejtéséről örömmel hallanál, keress meg.

Azoknak a diákoknak – akik konzultáció keretében nálam jártak – fel tudom kínálni, hogy a továbbiakban online formában folytatjuk a munkát.

Aki kérdezni szeretne, bizonytalan, nehezen tájékozódik a megváltozott világunkban – hívjon, írjon, keressen.

Skype:            petoadel

Kedves Szülők!

Az elmúlt napokban sok hívás érkezett a tanulóktól. Arról számoltak be, hogy megváltozott az alvási szokásuk, ingerlékenyebbek, idegesebbek lettek. Ez még belefér ebbe az átállásos időszakba, de fontos, hogy figyeljünk ezekre a jelekre.

Ha tartósan látja gyermekét letargikusnak, szomorúnak, rosszkedvűnek, vagy jelentős viselkedésváltozást észlel, kérem, keressen az alábbi elérhetőségeken:

Skype:             petoadel

E-mail:            peto.adel@perlasca.hu

Telefon:           +36-20-968-0225

Személyes konzultáció:         Hétfőtől csütörtökig:   13:00 – 15:00

Péntek:                       13:00 – 16:00

Zenei ajánlásokat küldök

Bizonyított tény, hogy az alábbi zeneművek pozitív hatással bírnak a lélekre.

Ezeket lehet elalvás előtt hallgatni:

Reggel, ha energetizálni akarjuk a testet:

Ne feledjék, a napi rutin fenntartása elengedhetetlen gyermekeik mindennapjaiban!

Üdvözlettel,

Pethő Adél

iskolapszichológus

E-mail:            peto.adel@perlasca.hu

Telefon:         +36-20-968-0225

Kedves Diákjaink!

Sárhidai Zsófi a blogjában olyan témával foglalkozik, ami feltölt vitalitással, lelkierővel és alkotókedvvel.

Lélekgyógyító rajzleckéket küld nektek e-mailben, hogy tudj otthon is alkotni. Segítségedre lehet a rajzversenyre történő készülésben is.

Ne feledd, 2 hét múlva eredményhirdetés! Várom alkotásaitokat!

Ha nem csak úgy olvasnál, hanem kreativitással foglalkozó könyveket keresel, ezeket ajánlom:

Üdvözlettel,

Pethő Adél

iskolapszichológus

Az első hetekben folyamatos visszajelzést kaptam tanulóinktól arról, mennyit stresszelnek, vagy épp a képernyő bűvöletében élnek.
Ebből szerettem volna kiemelni őket. Stresszoldó, kikapcsolódási formák közt keresve a rajzolás testi-lelki jótékony hatását gondoltam a legmegfelelőbbnek.
Túl azon, hogy összehangolja a jobb-bal agyféltekét, egyensúlyt, harmóniát teremt, felszabadítja az elfojtott érzelmeket, mélyebb önismeretre tanít.
Oldja a feszültséget, meditatív, relaxált állapotba hoz, kreatív, lelki energiák szabadulnak fel.
Ezen túl, az elkészült művek a lélek üzenetei. A képeken keresztül könnyebb volt megszólítani néhányukat, akik introvertált személyiségek.
A verseny pedig motiválta a csapatot az igényesebb munkákra.
Az eredmény magáért beszél.”

Pető Adél
iskolapszichológus

rajzverseny-2020-eredmény

Zenei anyagok:

Stresszoldó

Szorongásoldó

Élénkítő zene

Relaxáló

Álomba ringató